ÁSZF (Általános szerződési feltételek)
A jelen ÁSZF tartalmazza a DOM-ZETT Biztonságtechnikai Kft webáruházának (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház címe:
http://domzett.coimbraits.hu/
A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: DOM-ZETT Biztonságtechnikai Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég rövidített elnevezése: DOM-ZETT Kft.
Székhely címe: 1081 Budapest, Népszínház utca 30
Cégjegyzékszám: 01 09 161432
Működési engedélyt kiállító hatóság: Józsefvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal (1082 Bp., Baross utca 63-63)
Iktató szám: 05-9428/2004.
A cég főtevékenysége: Vasáru-, festék-, üveg-kiskereskedelem (4752 '08 )
A létesítő okirat kelte: 1991. november 30.
Bejegyezve: 1992. január 27.
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Fővárosi bíróság, mint Cégbíróság
Statisztikai számjel: 10648557-4752-113-01.
Adószám: 10648557-2-42.
Közösségi adószám: HU10648557
Bankszámlaszám : 10101463-61361300-01003000
Számlavezető bankja: Budapest Bank Nyrt
Adatkezelés nyilvántartási száma: folyamatban
Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:
Cím: 1081 Budapest, Népszínház utca 30
Telefon: 061-314-1274 (normál díjszabású)
E-mail: dom-zett@dom-zett.hu
Nyitva tartása: Hétfő-Csütörtök: 8-17, Péntek: 8-15
A webáruház tárhelyszolgáltatójának adatai:
Cégnév: COIMBRA ITS Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég rövidített elnevezése: COIMBRA ITS Kft.
Székhely címe: 1037 Budapest, Hunor utca 62. A. lház. fszt. 2.
Cégjegyzékszám: 01-09-877628
A cég (kapcsolódó) tevékenysége: Egyéb információ-technológiai szolgáltatás (6209 '08)
Adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás (6311 '08)
A létesítő okirat kelte: 2006. december 18.
Statisztikai számjel: 13872702-7711-113-01
Adószám: 13872702-2-41.
Közösségi adószám: HU13872702.
Ügyfélszolgálat adatai:
Cím: 1037 Budapest, Hunor u. 62 A 1h./fsz.2.
Telefon: +36-1-406-77-58
E-mail: iroda@coimbra-grp.com
Web: www.coimbraits.hu
Az online fizetést szolgáltató bank adatai:
Cégnév: Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zártkörűen Működő Rt.
Cég rövid elnevezése: Budapest Bank Zrt. (továbbiakban Bank)
Székhely: 1138 Budapest, Váci út 193.
Cégjegyzékszám: Cg.01-10-041037
Adószám: 10196445-4-44
Levelezési cím: Budapest Bank Zrt. 1852 Budapest
Központi telefonszám: +36 (1) 450-6000
Központi KÉK szám: +36-40-477-777
Swift kód (BIC (Bank Identiflication Code)): BUDAHUHB
Web: www.budapestbank.hu
Az általános szerződési feltételek elfogadása
1. A regisztráció, illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
A megrendelés lépései:
1. A regisztráció menete
Az új vásárló (továbbiakban: felhasználó) a Bejelentkezés lapon (http://dom-zett.hu/bejelentkezes) tudja emailcímét, az oldalhoz választott jelszavát, cégnevét/nevét, címét (Irányítószám, Város, Cím), telefonszámát és a címétől eltérő szállítási adatait megadni. A regisztrációt az ÁSZF elfogadása után a Regisztráció gomb megnyomásával tudja véglegesíteni. Ezt követően a rendszer e-mailben értesíti a felhasználót a regisztráció tényéről és a regisztrált adatairól.
A továbbiakban a felhasználónak már elegendő bejelentkeznie az oldalon és a rendszer a számlázási és szállítási adatait automatikusan kitölti, amit a rendelési folyamatban a felhasználó minden rendelésekor módosíthat.
A felhasználó feladhat rendelést regisztráció nélkül is. Ebben az esetben a számlázási és postázás esetén a szállítási adatok megadását a rendelési folyamatban kell megadnia. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor, illetve a rendeléskor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak. A hibásan megadott adatokból keletkező károk a felhasználót terhelik.
2. A kosár használata, a megrendelés összeállítása
A felhasználó a Termékek oldalon böngészve, vagy a keresőbe legalább három karakteres kereső kifejezés beírásával tud termékekhez eljutni, melyek képe (vagy ennek hiányában áthúzott fotó szimbólum), illetve a megnevezése és ára mellett található fehér téglalapban tudja megadni a megrendelni kívánt mennyiséget. Ezt megadva, vagy az alapértelmezett 1 darabos mennyiséget változatlanul hagyva a mellette látható Kosárba gomb megnyomásával tudja a felhasználó a terméket a kosárba helyezni, melyet felugró ablak igazol vissza. Ezt követően a bal alsó téglalapban a Kosár tartalma felirat (és Megrendelés gomb) alatt megjelenik a listában a kiválasztott termék a megadott mennyiségben. Az oldalon található képek illusztrációk, a valóságban ettől eltérhetnek, tartalmazhatnak olyan kiegészítőket, melyek nem járnak a termékhez, illetve külön vásárolhatóak meg. Egyes esetekben csak gyüjtőkép szerepel az oldalon (például a csavarok esetében), mely szimbolizálja a különböző méreteket, melyekről nem készült külön-külön fotó. Több termék esetén a különböző termékek egymás alatt lesznek kilistázva a darabszámukkal és értékükkel, a lista alján pedig a kosár tartalmának végösszegével. Ha a területen nem fér ki az összes adat, a bal alsó terület szélén a szürke kört lefelé húzva érhetőek el a nem megjelenített információk.
A felhasználó folytathatja az oldalon a böngészést és folyamatosan láthatja a bal alsó területen a kosár tartalmát, amit bármikor bővíthet, vagy módosíthat. Ha valamelyik termék mennyiségét módosítani szeretné, csak a bal alsó területen a neve mellett szereplő fehér téglalapban kell átírni a darabszámot és mellette a frissítés ( ) gombot kell megnyomnia. A sikeres frissítésről felugró ablak ad visszajelzést. Ha valamelyik terméket szeretné eltávolítani a listából, csak a bal alsó területen a termék neve mellett szereplő törlés ( ) gombot kell megnyomnia. Mindkét műveletet ugyanígy elvégezheti a felső sávon elérhető Kosár oldalán is, ami szintén elérhető a bal alsó területen a Kosár tartalma, vagy a Megrendelés gombra kattintva.
3. A megrendelés elküldése, és az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
A megrendelést a bal alsó területen a Megrendelés gombra kattintva véglegesítheti, ami szintén elérhető a bal alsó területen a Kosár tartalma, vagy a felső sávon elérhető Kosár oldalán keresztül is. Ezen a felületen lehetőség van a megrendelés ellenőrzésére, mennyiségek módosítására, illetve termékek törlésére is.
A megrendelés feladására lehetőség van regisztrációval (vagy már meglévő regisztráció esetén bejelentkezéssel), vagy regisztráció nélkül, csak a számlázási, illetve postázás kérése esetén szállítási adatok megadásával.
A rendelési folyamat lépései:
Mindkét (illetve mindhárom) esetben első lépésként a felhasználónak ellenőriznie kell, illetve megadnia a számlázási adatokat, majd a Tovább gombra kattintva léphet tovább a rendelési folyamatban.
Második lépésként kell megadni a választott fizetési módot. Ez lehet készpénz, banki átutalás, online bankkártyás fizetés, vagy utánvét. FIGYELEM! Készpénz választása esetén csak személyes átvétel választható! Ha postai kézbesítést szeretne utólagos fizetéssel, az utánvétet válassza!
Harmadik lépésként kell megadnia, hogy milyen módon szeretné átvenni a terméket. Választhat postai csomagfeladást, vagy személyes átvételt.
Személyes átvételre két helyszínen is van lehetőség: az ELZETT MINTABOLT-ban (1081 Budapest, Népszínház utca 30. Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15) és a Kispesti Zárszaküzletben (1191 Budapest, Üllői út 257. Hétfő-Csütörtök: 9-17. Péntek: 9-16)
Postai csomagfeladás esetén meg kell adni (regisztrált, bejelentkezett felhasználók esetén csak ellenőrizni, igény esetén módosítani kell) a szállítási adatokat.
Utolsó lépésként a felhasználó áttekintheti a megadott számlázási és szállítási adatok helyességét, a megrendelt termék(ke)et és esetleges szállítási költségét. A felhasználó itt megjegyzést írhat a rendeléshez (például segítséget, pontosítást a kiszállításhoz), illetve a megrendelés előtt el kell fogadnia az ÁSZF-et, azaz az itt olvasható általános szerződési feltételeket a mellette lévő jelölőnégyzet „bepipálásával”, vagyis belekattintással. Ha a felhasználó ezt elfelejti megtenni, az oldal nem enged tovább és az ÁSZF mellett piros háromszög jelenik meg, jelezve a probléma forrását. Ha a felhasználó ezt kipipálta és mindent megfelelőnek talált, a Megrendelés gombra kattintva küldheti el megrendelését. A megrendelés gomb lenyomása elektronikus szerződésnek minősül, mely írásban kötött szerződésnek minősül. A szerződés nyelve magyar. A szerződég a megrendelés után arhiválásra kerül. Jelen szerződés az online felületen történő megrendelés gomb lenyomásával lép hatályba és a megrendelés teljesülésével zárul le.
A sikeres megrendelés után a felhasználó egy új oldalra kerül, ahol tájékoztatást kap rendelés sikeres leadásáról, amiről a felhasználó e-mailben is értesítést kap a megrendelés részleteivel.
Online bankkártyás vásárlás esetén a megrendelés gomb lenyomásával megnyílik egy új oldal, ami már nem a Szolgáltató, hanem a Bank webes felülete, ami biztonságos csatornát biztosít a bankkártya adatok megadására. Az adatok hiánytalan, pontos kitöltése és a fizetés gomb megnyomása után a Bank azonnal megterheli a felhasználó számláját a megrendelés értékével és visszajelez a sikeres fizetésről. A Szolgáltató ebben az esetben is e-mailben értesíti a felhasználót a sikeres rendelésről és annak tartalmáról. A sikeres fizetésről a Bankon túl a Szolgáltató is visszaigazolást küld, amint megérkezett hozzá is az összeg - jellemzően a következő munkanapon.
4. A megrendelés visszaigazolása
A megrendelés elküldése után a megrendeléskor ( illetve regisztrációkor) megadott emailcímre a felhasználó egy visszaigazoló e-mailben az alábbi adatokat kapja meg:
Szállítói adatok
Számlázási adatok
Szállítási adatok
(Választott) Fizetési mód
(Választott) Szállítási mód
Rendelésszám (jobb felső sarokban)
Megjegyzés (amit a felhasználó írt a rendeléséhez)
A rendelt termékek adatai (Megnevezése, Mennyisége, Nettó egységára, Nettó ára, Bruttó ára)
Az esetleges szállítási költség
A teljes megrendelés nettó és bruttó összértéke.
A felhasználó részéről a megrendelés ajánlattételnek, a Szolgáltató részéről a visszaigazoló email pedig annak elfogadásának, így együttesen adásvételi szerződésnek minősülnek.
A visszaigazoló email csak a megrendelés tényéről értesít, sikeres fizetésről, postára adásról, vagy a termék(ek) összekészítéséről nem! Az áruk összekészítéséről, illetve sikeres fizetésről külön emailt küld a vállalat. Postai csomagfeladás esetén a feladás tényéről külön e-mailben értesítik a felhasználót.
A megrendelést rendelési számmal látjuk el, ami alapján egyértelműen beazonosítható. Kérjük kérdése esetén erre a rendelési számra hivatkozzon!
Amennyiben nem kapott visszaigazoló emailt, kérjük ellenőrizze a postafiókja Spam mappáját!
Az adásvételi szerződés létrejötte:
1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a Szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a Szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
A termék lényeges tulajdonságai
A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. Amennyiben ezen információkat nem találják elégségesnek, telefonon, e-mailben, vagy személyesen lehetőségük van a Szolgáltatótól további információkat kérni. A megrendeléssel a felhasználó kinyilvánítja, hogy a termék lényeges tulajdonságait megismerte, a bemutató oldalon található információk számára elégségesek és megfelelőek voltak.
Árak
A Webáruházban közzétett árak Ft-ban (Forintban) értendők és 27 % ÁFÁ-val növelt bruttó árak, amelyek tartalmazzák a termékek teljes árát szállítási költség nélkül. A megrendelésben házhoz szállítás kérése, illetve utánvét esetén a rendszer automatikusan kiszámolja annak költségeit, melyet a Webáruház szintén ÁFÁ-val növelt bruttó árként ad meg a rendelési folyamat végén.
A szerződés módosítása
Amennyiben a megrendelt áruk közül egy, vagy több nincs készleten és a beszerzés folyamán kiderül, hogy a szolgálatató ideiglenesen nem tudja beszerezni, vagy a webáruházban közzétett ártól csak magasabb áron tudja a Szolgáltató azt biztosítani, a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a megrendelés leadása után 2 munkanapon belül felbontsa a szerződést és új ajánlatot küldjön a felhasználónak az új árral, illetve a készlethiányos termék kihagyásával. A felhasználó a szerződés egyoldalú felmondása miatt a Szolgáltatóval szemben az ÁSZF elfogadása révén semmilyen kártérítési igénnyel nem élhet. A felmondásról illetve az esetleges új ajánlatról a Szolgáltató emailben értesíti a felhasználót és ennek megfelelően módosítja a rendelést a korábbi rendelésszám megtartásával. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a gyorsabb ügyemenet érdekében telefonon értesíti a felhasználót a szerződés felmondásáról, illetve az esetleges új ajánlatról. Ebben az esetben törekszik a Szolgáltató, hogy a felmondásról a 2 munkanapos határidőn belül emailben is értesítse a felhasználót. A módosított ajánlat új ajánlatnak minősül, amit a felhasználó elfogadhat, vagy elutasíthat. Az új ajánlatra figyelmen kívül hagyása az ajánlat elutasításának minősül. Az új ajánlatot a dom-zett@dom-zett.hu címre küldött egyértelmű szándéknyilatkozatot tartalmazó válaszemailben tudja elfogadni, ami szintén szerződéskötésnek minősül. Mivel az ajánlattevő ez esetben nem a felhasználó, hanem a Szolgáltató, ezért a Szolgáltató részéről már nem szükséges a szerződés elfogadását ismételten (például visszaigazoló emaillel) megerősíteni. Ennek ellenére a Szolgáltató törekszik rá, hogy a már megküldött új ajánlat elfogadásának tudomásulvételét is visszaigazolja.
Kiszállítás, személyes átvétel
1. A szállítási határidők a Magyar Posta honlapján ( www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf ) olvashatók.
2. A termékek kiszállítását a Szolgáltató a Magyar Posta futárszolgálatával (MPL) végezteti.
3. A felhasználó köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
4. A szállítási költség meghatározása a termékek összsúlya és az értéke alapján történik. Terjedelmes áruk esetén ötven százalékos felár kerül felszámításra. Terjdelmes áruk a többpontos zárak, a két méteres, vagy a feletti hevederzárak és rudak, illetve a zongorapánt. Utánvét esetén a termék értéke alapján a pénzkezelés díjával drágul a szállítási költség: 150.000 Ft értékig 500, 100.000 Ft értékig 900, 200.000 Ft értékig 1300, és 1.000.000 Ft értékig 3100 Ft díjjal. A szállítás alapdíja 2 kg-ig 1400, 5 kg-ig 1700, 10 kg-ig 1800, 20 kg-ig 2400, 30 kg-ig 4300 és 40 kg-ig 4300 Ft. A termékek szállítási költsége 150.000 Ft-ig tartalmazza az értékbiztosítást. E fölött 300 Ft értékbiztosítási díj kerül kiszámlázásra minden megkezdett 10.000 Ft után. Ha a felhasználó nem veszi át a csomagot, de elállási jogával nem él, úgy a szállítási költség őt terheli. Ismételt kiszállítás kérése esetén a szállítási költség újra kiszámlázásra kerül részére.
Ezen díjak változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja, különös tekintettel arra, ha az MPL szállítási költségei változnak. A szállítási költség változását a Szolgáltató jelzi a Vevőnek, mely változás következtében a Vevő elállhat a vásárlástól, vagy elfogadhatja az új árajánlatot a magasabb szállítási költség mellett.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséből, késésből, a szolgáltatás leállásából eredő, és/vagy az esetleges üzleti vagy magántermészetű információk elvesztéséből, vagy egyéb anyagi veszteségből fakadó károkért. A Szolgáltató megtesz minden tőle elvárható intézkedést, hogy a weboldalhoz való hozzáférés folyamatos és hibamentes legyen, ennek ellenére a weboldalon előfordulhatnak tartalmi és technikai hibák. A Szolgáltató felelőssége nem áll fenn bármilyen technikai eszköz meghibásodása, vagy az internetes hálózatban történő fennakadások esetén, melyek akadályozzák a webáruház rendeltetés szerű működését és használatát.
5. Ha a termék a megrendelést követően nincs készleten és beszerzése ötnél több munkanapot vesz igénybe, akkor a Szolgáltató ezt emailben, vagy telefonon jelzi a felhasználónak, aki elálhat a megrendeléstől. A vételár visszafizetése az Elállás című pontban leírtak szerint, a fizetéssel megegyező módon történik. Ha csak a megrendelt áruk egy részétől áll el a felhasználó, azok vétálárát téríti vissza a Szolgáltató. Ha több terméket rendelt és ezek közül van, olyan, amelyik nincs készleten és van, amelyik készleten van, a Szolgáltató telefonon, vagy emailben egyeztet a felhasználóval, hogy hogyan rendelkezik a kiszállításról: Megvárja, amíg minden termék rendelkezésre áll és úgy postázza az eredeti áron, vagy több részletben, a rengelkezésre állásnak megfelelően két, vagy több részletben postázza a Szolgáltató - ebben az esetben a Szolgáltató tájékoztatja a felhasználót a felmerülő többlet szállítási költségről, ami teljes mértékben a vevőt terheli.
6. Ha a termék átvételekor a felhasználó azt tapasztalja, hogy a megrendelt termék doboza sérült, azonnal jegyzőkönyvet kell felvetetni a futárral! Ha a felhasználó úgy dönt, hogy a termék olyan állapotban van, hogy nem veszi át, kérjük erről is vetessen fel jegyzőkönyvet. A vételár visszatérítése a jegyzőkönyv alapján történik, miután a szállító visszaigazolta a hibás szállítás tényét, az Ellállás pontban taglalt móddal megegyező módon. Itt is érvényes, hogy a teljes csomag sérülése esetén a teljes vételárat és szállítási költséget, a termékek egy részének sérülése esetén értékarányos visszatérítést kap a felhasználó. Ha a felhasználó nem ért egyet a meghatározott értékkel, akkor először kérjük forduljon a Szolgáltatóhoz telefonon, emailben, vagy személyesen nyitvatartási időben a Panaszkezelés pontban meghatározott módon.
7. A Szolgáltató szállítási költségei belföldi szállításra értendők. Külföldi szállítás esetén a szállítási költségeket a Szolgáltató egyedileg kalkulálja és erről tájékoztatja a Vevőt. Az így kapott árajánlat alapján a vevő elállhat a vásárlástól, vagy elfogadhatja az új (magasabb) áron.
Lehetséges fizetési módok
1. Személyesen, készpénzben vagy bankkártyával az áru átvételével egyidejűleg a Szolgáltató által megadott két címen:
- ELZETT MINTABOLT-ban (1081 Budapest, Népszínház utca 30. Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15
- Kispesti Zárszaküzletben (1191 Budapest, Üllői út 257. Hétfő-Csütörtök: 9-17. Péntek: 9-16)
2. Banki átutalással (előre utalás) az alábbi utalási adatokkal:
- Kedvezményezett neve: DOM-ZETT Kft
- Kedvezményezett számlaszáma: 10101463-61361300-01003000
- Az átutalás közleménye: a rendelést visszaigazoló email mellékletében szereplő megrendelés jobb felső sarkában található rendelésszáma
Kérjük az átutalás közleményébe csak a megrendelés rendelésszámát írja be, ami nagyban segíti a beazonosítást és a gyorsabb ügymenetet.
3. Online bankkártyás fizetéssel (előre utalás) - jelenleg nem elérhető, fejlesztés alatt. A webáruház az online fizetést a Budapest Bank szolgáltatásán keresztül teszi lehetővé. A fizetés lehetséges a hazai és nemzetközi kibocsátású, internetes vásárlásra alkalmas, Nemzetközi kártyatársaság (VISA, MasterCard, Maestro) logo-jával ellátott, valamint az összes típusú Budapest Bank által kibocsátott kártyákkal napi 24 órában. Az AMEX (American Express) kártyák elfogadását jelenleg nem támogatja a Bank. A kártyabirtokos a kártyaadatokat egy új oldal megnyitásakor nem a Szolgáltatónak, hanem a Banknak adja meg egy biztonságos csatornán keresztül. A terhelés az adatok megadása és jóváhagyása után azonnal megtörténik és erről a felhasználó a saját bankja által meghatározott módon kap értesítést. A Szolgáltató online bankkártyás fizetés esetén egyszer visszaigazolja a vásárlási folyamat lezárulta után a sikeres megrendelést, majd - jellemzően a következő munkanap folyamán - a sikeres bankkártyás fizetést külön emailben fogja visszaigazolni. Ezt követően kezdődik meg a kiszállítás, aminek megkezdéséről szintén tájékoztatást küld a Szolgáltató.
4. A futárnak készpénzben (utánvét)
Elállási jog
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. melléklete alapján (Forrás: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf):
Elállási/Felmondási tájékoztató
Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő
-
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén: „a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le”
-
termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”
-
több termék szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi”
-
több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi”
-
termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket”
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi névre, illetve címre:
Név: DOM-ZETT Kft
Cím: 1081 Budapest, Népszínház utca 30
Emailcím: dom-zett@dom-zett.hu
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól (személyes átvétel) eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk épségben (a rendeltetés szerű használaton túli kopás-, sérülés-mentesen) a terméket eredeti csomagolásával és alkatrészeivel és a vásárlást igazoló számlával együtt. A termék visszaküldésének költségeit Ön viseli. A termék visszaszolgáltatható személyesen az Elérhetőség menüpontban leírt két címen, nyitvatartási időben, vagy postai úton - ez esetben csak ajánlva. Felhívjuk tisztelt felhasználóink figyelmét, hogy utánvéttel küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. Egyedi termék esetén az elállási jog a felhasználót nem illeti meg.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Egyedi termék (például kulcsmásolás, zárrendszer készítés, gravírozott névtábla, kutyabiléta) esetén a felhasználható nem gyakorolhatja elállási jogát. Egyedi terméknek minősül az olyan termék megrendelése is, amit a Szolgáltató nem tart készleten, csak a felhasználó kérésére szerez be, és ennek tényéről a felhasználót értesíti és a felhasználó ezt tudomásul veszi és elfogadja. Ennek módja a Szerződés módosítása pontban megjelölt módon a Szolgáltató részéről a termék egyediségéről emailben, vagy telefonon történő közlése és a felhasználó által válasz-emailben, vagy szóban történő egyértelmű elfogadása, ami új szerződésnek minősül. A bizonyíthatóság érdekében a Szolgáltató telefonos egyeztetés esetén emailben is értesítse a megrendelt termék egyediségének tényéről a fogyasztót, aki ezt válasz-emailben egyértelmű szándéknyilatkozatával elfogadja. A Szolgáltató törekszik rá, hogy telefonos egyeztetés esetén az egyesztetés napján az értesítő emailt, mint új ajánlatot elküldje.
Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
Elállási nyilatkozatminta
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található Elállási/Felmondási nyilatkozatminta alapján:
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
„Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi
termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása:
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt ”
Panaszkezelés
A vállalkozással szemben felmerült bármilyen kérdés, probléma esetén, kérjük a felhasználókat, hogy bizalommal forduljanak a Szolgáltatóhoz:
-
személyesen az üzletünkben (az ELZETT MINTABOLT-ban (1081 Budapest, Népszínház utca 30. Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15) és a Kispesti Zárszaküzletben (1191 Budapest, Üllői út 257. Hétfő-Csütörtök: 9-17. Péntek: 9-16))
-
normál díjas telefonszámunkon: 061-314-1274 (Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15)
-
vagy e-mailen a dom-zett@dom-zett.hu címen.
Kollégáink készséggel állnak a felhasználók rendelkezésére. A Szolgáltató törekszik a lehető leggyorsabban a panaszokat kezelni. Ennek érdekében kérjük, hogy panaszához minden esetben adjon meg telefonos elérhetőséget is! A nyitvatartási időben az üzletekben szóban megtett panaszt azonnal, az írásban megtett panaszt mihamarabb, de legkésőbb 30 napon belül kivizsgáljuk és telefonon, vagy igény esetén írásban megválaszoljuk elektronikus vagy hagyományos levél útján.
Továbbá a felhasználó panasz esetén a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhat az alábbi címen, elérhetőségen:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
További felügyelő szerv a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége, akihez szintén fordulhat esetleges panaszaival.
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. melléklete alapján:
1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a DOM-ZETT Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a DOM-ZETT Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Szolgáltató felelőssége csak az általa értékesített termékre terjed ki és megfelelő működésüket a felhasználónak beszerelés előtt ellenőriznie kell. A hibás termékből eredő járulékos károkért (bezáródott ajtó bontása) a Szolgáltató nem vállal felelősséget és a felhasználó az ÁSZF elfogadásával semmilyen kártérítési igénnyel nem élhet a járulékos károk tekintetében vele szemben.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a 151/2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján a DOM-ZETT Kft jótállási körbe eső (10.000 Ft feletti értékű) termékei esetén jótálásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A vonatkozó jogszabály szerint termékeinkre 12 hónap jótállás vonatkozik, kivéve, ha a gyártó a termékre ettől eltérő jótállási időt tüntet fel. A jogszabályilag meghatározott időtől csak a fogyasztó javára lehet eltérni, azaz csak hosszabb idő határozható meg. Jótállás csak a számlával igazolt, rendeltetés szerűen használt, illetve szakszerűen beszerelt termékekre vonatkozik. A jótállási idő kezdete a termék átvételének dátuma. A számla egyben a termék jótállási jegyeként is szolgál. Hibás teljesítés esetén a vonatkozó jogszabályok szerinti határidőn belül a felhasználó elsősorban a termék kijavítását, kicserélését, másodsorban a termék árának a leszállítását kérheti, illetve elállási jogát gyakorolhatja, ha a termék kijavítására vagy kicserélésére nincs lehetőség.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
1. Személyes bejelentés
A felhasználó bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgálta
tónál (az ELZETT MINTABOLT-ban (1081 Budapest, Népszínház utca 30. Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15)). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a felhasználó nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját
- a hiba leírását,
- a felhasználó által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a felhasználó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatát a felhasználó átadja.
2. Írásban történő bejelentés
A felhasználó bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (DOM-ZETT Kft, ELZETT MINTABOLT (1081 Budapest, Népszínház utca 30. Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15)) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (dom-zett@dom-zett.hu).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
- a felhasználó nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a felhasználó által érvényesíteni kívánt igényt.
Adavédelmi tájékoztató
A DOM-ZETT Kft (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli, illetve a számlákat a jogszabályban megszabott ideig őrzi meg.
Online fizetés esetén a kártya adatok nem jutnak el a Szolgáltatóhoz, azt csak a Bank kapja meg és kezeli. A kártya adatokból csak a sikeres vagy sikertelen fizetés vonatkozásában kap információt a Szolgáltató az egyes fizetési kisérletek tekintetében. A vásárlási adatokat a Bank megőrzi a teljesítés későbbi bizonyítása érdekében, de nem adja ki harmadik személynek és bizalmasan kezeli. A Bank adatkezeléséről az alábbi oldalon olvashat részletesebben: http://www.budapestbank.hu/info/doc_adatkezeles.php
Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a webáruházban kezelt személyes adatait. Az adatokat harmadik félnek nem adja ki, csak hatósági szerv részére törvényileg erre kötelezett esetekben (bírósági végzés esetén, stb.), illetve a termékeket postai úton történő eljuttatás esetén a felhasználó adatait a Magyar Posta részére a szállítás megvalósításához szükséges mértékben adja át (csomag címzése).
Az Adatkezelő hírlevelet nem küld a felhasználónak, csak rendszerüzenetet, tájékoztatást a rendelés állapotáról, változásairól, illetve rendkívüli nyitvatarásti időszakokról. A Szolgáltató rendszere a felhasználók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyeket nem kapcsolhat össze a felhasználók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor, illetve a rendeléskor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak.
Az adatkezelő címe: 1081 Budapest, Népszínház utca 30. Hétfő-Csütörtök: 8-17. Péntek: 8-15
Adatkezelés nyilvántartási száma: folyamatban
Az adatkezelő elérhetősége: 061-314-1274, dom-zett@dom-zett.hu
Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) pontja alapján.
Az érintett hozzájárulása.
Hozzájárulás az adatkezeléshez: A felhasználó regisztrációnál kifejezetten hozzájárulását adja az ÁSZF elfogadásával az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.
Az érintettek köre: regisztrált felhasználók, illetve minden, az oldalon vásárló felhasználó.
A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím, Megrendelt áruk köre és értéke.
Az adatgyűjtés célja:
A Szolgáltató a weboldal teljes körű használata, pl. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, a teljesítésének figyelemmel kísérése, a szállítás teljesítése, az abból származó díjak számlázása, az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, valamint a korábbi rendelések a felhasználó számára elérhetővé tétele céljából kezeli a Felhasználók személyes adatait
Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye:
- A DOM-ZETT Kft munkatársai.
- A szállítást végző Magyar Posta Zrt munkatársai a termék címzéséhez szükséges mértékben.
Az adatkezelés időtartama: az elektronikusan tárolt személyes adatok a megrendelés teljesítését követően a megrendelés teljesítése és követése céljából megőrizzük, de a felhasználó kérésére töröljük, kivéve a számviteli rendelésokat, amit a számvitelről szóló 2000 C. törvény 169 paragrafusa alapján 8 évig meg kell őrizni.
A felhasználó kérelmezheti az adatkezelőnél:
- tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
- személyes adatainak helyesbítését,
- személyes adatainak törlését vagy zárolását.
A felhasználó a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a webáruház oldalaira belépve megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti saját adatait.
Ha korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.
Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.
Ha a regisztrált felhasználó nem elégedett az adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát polgári bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat.